Prezentacje wideo – 6 korzyści dla przedsiębiorcy

Miarą wielkości i sukcesu firmy jest posiadanie przez nią własnych materiałów wideo. Choć wymaga to pewnych nakładów, przemyślanej strategii i współpracy z profesjonalistami, potrafi przynieść naprawdę niesamowite efekty. Zwłaszcza jeśli przynajmniej część tych treści jest powszechnie dostępna, na przykład na YouTube. Jeśli jesteście ciekawi największych korzyści z tym związanych, mam coś dla Was 

Jasność przekazu

Pośród wszelakich form przekazywania informacji wideo pozwala w zwięzły, rzeczowy i klarowny sposób zaprezentować dane treści. Przez wielu są uważane za najlepiej przyswajalne. Dlatego też branża edukacyjna, nie tylko szkoły językowe, ale również podmioty promujące kursy internetowe, tak chętnie publikują treści w takiej właśnie formie.

Duże możliwości wyboru formy

W prezentacji można zastosować zarówno obecność nagrań z prawdziwymi, żywymi aktorami, jak i dwuwymiarowe czy trójwymiarowe animacje komputerowe (z wykreowanymi przez siebie postaciami). Szczegóły zagadnień czy złożoność procesu znacznie łatwiej będzie wyjaśniać, gdy wizualizuje je odpowiedni rysujący się schemat, obracający się model przestrzenny czy wideo ilustrujące dany obiekt w działaniu. 

Przyjemne w odbiorze

Ściana tekstu nudzi się, jeszcze zanim zaczniemy ją czytać. Natomiast filmy i animacje kojarzą się z rozrywką. Wystarczy choć na chwilę odpalić YouTube, aby zobaczyć, jak szybko mija czas przy tego typu treściach. Dlaczego by więc nie wykorzystać tego efektu przy materiałach promocyjnych marki, filmach edukacyjnych czy contencie szkoleniowym?  

Łatwość dystrybucji wewnątrz firmy

Wideo jest idealne dla firm, które mają własne platformy bądź nie chcą publicznie się dzielić przygotowanymi na ich potrzeby materiałami. Szkolenia robione we własnym zakresie odciążają zespół i niwelują konieczność obecności poszczególnych ich członków. Pozwala to przyspieszyć prace nad danym zagadnieniem bez bycia uzależnionym od obecności wszystkich. 

Dopasowanie do identyfikacji wizualnej danej firmy

Przedsiębiorstwa, które poświęcają nakłady finansowe, zaangażowanie członków zespołu oraz cenny czas na ujednolicenie wizerunku firmy oraz tożsamości zespołu wiedzą, jak wielką przewagę daje forma wideo. Narzędzia do tworzenia materiałów z udziałem pracowników, ale też fikcyjnych brand hero czy jakichkolwiek innych treści dają możliwości dopasowania do barw, stylów graficznych, fontów, dźwięków i innych elementów. 

Coś więcej niż instrukcja obsługi

Twoi klienci, interesujący się tym, co robisz, często muszą być poinstruowani w korzystaniu z produktów, które im dostarczasz. Nie ma lepszej i bardziej czytelnej instrukcji obsługi niż żywy człowiek opowiadający przed kamerą, jak je należycie obsłużyć. Okraszenie materiału stosowną animacją objaśnia złożone procesy lepiej niż niejeden papierowy schemat techniczny.