Co wideomarketing może zrobić dla Twojego biznesu?

Wideomarketing stale zyskuje na popularności. Treści pisane nie są już tak atrakcyjne, zdjęcia również nie przyciągają uwagi. Szybki Internet i nowe technologie sprzyjają publikacji wysokiej jakości nagrań, przeglądanych przez tysiące potencjalnych klientów. 

YouTube – wideo jest numerem jeden 

Wideomarketing w ostatnich latach mocno zyskał na znaczeniu. Stanowi lepsze źródło informacji i wiedzy niż suchy tekst. Jest to łatwiejsza i przyjemniejsza forma zapoznania się z danym tematem. Świadczy o tym dynamiczny rozwój serwisu YouTube, na którym są już specjaliści z praktycznej każdej dziedziny życia i biznesu. Większość portali społecznościowych udostępnia coraz więcej opcji publikowania wideo. To, co wcześniej było rozrywką polegającą na przeglądaniu zdjęć, teraz przyjęło formę wielogodzinnego wertowania krótkich zapisów wideo. To bardzo wciągający sposób prezentacji treści, który jest przesiąknięty emocjami. Dotychczas, aby pokazać tak zwaną ludzką twarz firmy publikowało się zdjęcia z zaplecza, na przykład na Instagramie. Teraz nagranie choćby kilkunastosekundowego filmu, pokazującego pracę w biurze, dodaje autentyczności, energii i witalności całemu contentowi. Widzowie mają poczucie, że w firmie i wokół niej cały czas coś się dzieje. To zachęca ich do ciągłego śledzenia relacji. 

Wideomarketing – jakość, która się opłaca 

Chociaż istnieje względnie wiele serwisów społecznościowych, to z punktu widzenia przedsiębiorcy tym najbardziej korzystnym jest YouTube. Serwis ten należy do Google. Pomimo tego, że platforma ta zajmuje się publikacją filmów, to z technicznego punktu widzenia jest wyszukiwarką. Istnieje prawdopodobieństwo, że publikowane zasoby mogą być odnalezione nie tylko bezpośrednio na YouTube, ale także w Google. Stosunkowo wysoka bariera wejścia sprawia, że liczba firm korzystających z tego medium jest niewielka względem tego, ile funkcjonuje na rynku. Nietrudno więc o wyprodukowanie przydatnych i jakościowych treści, dobrze odbieranych przez użytkowników. Opłacalne może być zainwestowanie w to, aby było to wykonane jak najbardziej profesjonalnie. Poniesiona raz inwestycja przełoży się na większą rozpoznawalność marki, większą liczbę zapytań o usługi oraz większą sprzedaż. Raz stworzone treści mogą być odtwarzane setki tysięcy razy jako reklama, której koszt był jednorazowy.